نحوه درخواست برای ویزای دانشجویی نوع F1 امریکا

دسته بندی: لم اپلای

2020/10/19


هر دانشجوی بین المللی که قصد تحصیل در ایالات متحده آمریکا را دارد، نیاز به گرفتن ویزای دانشجویی برای ایالات متحده آمریکا دارد. برای اکثر دانشجویان ویزای F1 صادر می شود و روند کلی برای گرفتن ویزای F1 به شرح زیر است:

  • گرفتن پذیرش از یک دانشگاه یا کالج
  • پرداخت SEVIS fee
  • تکمیل اپلیکیشن فرم ویزا
  • تنظیم و شرکت در مصاحبه ویزای F1
  • تایید ویزای F1

اکنون که یک ایده اولیه از روند فرآیند گرفتن ویزا به دست آوردید، اجازه دهید جزئیات بیشتری را در مورد هر مرحله ارائه دهیم:

گرفتن نامه پذیرش در یک دانشگاه یا کالج تأیید شده توسط SEVP

قبل از اینکه بخواهید برای ویزای دانشجویی F1 خود برای ایالات متحده آمریکا درخواست دهید، باید در یک دانشگاه یا کالج تأیید شده توسط SEVP ثبت نام کنید و توسط آن پذیرفته شوید.

 

پرداختFee  SEVIS و دریافت فرم I-20

پس از گرفتن پذیرش از یک موسسه آموزش عالی، برای ثبت نام در سیستم اطلاعات بازدید کننده و دانشجو (SEVIS) ، باید هزینه SEVIS I-901 را بپردازید. سپس، دانشگاه یا کالج شما فرم I-20 را به شما ارائه می دهد. این فرم را باید هنگام حضور در مصاحبه ویزای F1 به آفیسر سفارت ارائه داده شود. اگر همسر و / یا فرزندان شما نیز قصد دارند هنگام تحصیل شما در آمریکا با شما در ایالات متحده آمریکا اقامت داشته باشند، لازم است که فرم I-20 مخصوص به خودشان را داشته باشند اما نیازی به ثبت نام در SEVIS نخواهند داشت.

SEVIS یک سیستم اینترنتی می باشد که سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا برای نگهداری اطلاعات دانشجویانی که از طریق ویزای M1 و F1 و یا برای فرصت مطالعاتی از طریق ویزای J1 وارد ایالات متحده می‌شوند، از آن استفاده می‌کند. این دانشجویان متقاضی ویزا، لازم است تا هزینه ای را تحت عنوان SEVIS Fee پرداخت کنند و رسید آن را در هنگام حضور در سفارت آمریکا برای مصاحبه ارائه کنند. هزینه SEVIS Fee برای ویزای نوع F1 برابر با 350 دلار امریکا و برای ویزای نوع J1 برابر با 220 دلار امریکا بوده و این هزینه باید حداقل چهار روز قبل از حضور در سفارت ایالات متحده امریکا پرداخت شده باشد. همچنین این هزینه غیر قابل بازگشت بوده و قابل انتقال به شخص دیگر نیز نمی باشد. مدت اعتبار رسید SEVIS Fee یک سال پس از تاریخ پرداخت آن است.

 

تکمیل اپلیکیشن فرم ویزا

درخواست ویزای دانشجویی نوع F1 بسته به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده که با آن سرو کار دارید ممکن است متفاوت باشد. شما ملزم به پرداخت هزینه درخواست ویزا خواهید بود که غیر قابل بازگشت است. یک اپلیکیشن ویزای آنلاین نیز در دسترس است که به شما این امکان را می دهد تا فرم DS-160 را برای مصاحبه ویزای F1 خود تکمیل کرده و سپس آن را چاپ کنید.

 

برای مصاحبه خود برنامه ریزی کنید و آماده شوید

شما می توانید مصاحبه ویزای F1 خود را با سفارت یا کنسولگری ایالات متحده تنظیم کنید. زمان انتظار برای قرارهای مصاحبه با توجه به مکان، فصل و نوع ویزا متفاوت است، بنابراین باید زودتر برای ویزای خود اقدام کنید. ویزای دانشجویی نوع F1 برای ایالات متحده آمریکا می تواند تا 120 روز قبل از تاریخ شروع دوره تحصیل شما صادر شود. فقط 30 روز قبل از تاریخ شروع می توانید با ویزای نوع F1 وارد ایالات متحده شوید.

معمولا مدارک زیر برای مصاحبه ویزای نوع F1 شما لازم است:

  • پاسپورت معتبر
  • اپلیکیشن ویزای غیرمهاجرتی فرم DS-160
  • رسید پرداخت هزینه اپلیکیشن ویزا
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی صلاحیت برای وضعیت دانشجویی غیر مهاجر F1 (Form 1-20)

برای اثبات صلاحیت شما برای ویزای دانشجویی نوع F1 ممکن است مدارک دیگری نیز درخواست شود، از جمله ریز نمرات دانشگاهی، مدارک تحصیلی پیشین یا گواهینامه های دیگر. همچنین ممکن است نمرات آزمون هایی مانند TOEFL،SAT ، GRE یا GMAT و همچنین اثبات قصد شما برای عزیمت به ایالات متحده پس از اتمام پروگرم انتخابی شما و اثبات تمکن مالی شما نیز درخواست شود.

 

شرکت در مصاحبه ویزای نوع F1  

مصاحبه ویزای F1 شما تعیین می کند که آیا صلاحیت دریافت ویزای دانشجویی نوع F1 را برای ایالات متحده دارید یا خیر. با فرض بر اینکه مدارک خواسته شده را به طور کامل تهیه کرده اید و تمام شرایط ویزای دانشجویی نوع F1 را برآورده می کنید، ویزای شما با صلاحدید آفیسر کنسولگری تأیید می شود.

ممکن است لازم باشد هزینه صدور ویزا را نیز پرداخت کنید. اسکن اثر انگشت دیجیتال برای بررسی سوابق شما گرفته خواهد شد. پاسپورت از شما گرفته می شود تا بتوانید ویزای خود را بگیرید و از طریق ارسال پستی یا از طریق ایمیل، به شما اطلاع داده می شود که چه زمانی می توانید آن را پس بگیرید.

به خاطر داشته باشید که برای صدور ویزا هیچ تضمینی وجود ندارد. بنابراین تا زمانی که دریافت ویزا برای شما به صورت قطعی تأیید نشده است، هرگز برنامه سفر نهایی خود را تنظیم نکنید. اگر ویزای شما ریجکت شود، با توجه به بخشی از قانون که برای اکثریت افراد اعمال می شود، در مورد عدم صلاحیت شما، دلیل آورده خواهد شد. البته که معافیت از صلاحیت برای آوردن دلیل ریجکتی، در برخی موارد امکان پذیر است.


منبع : https://travel.state.gov/

دیدگاه کاربران


1400/11/25 20:06 پاسخ